Rozhodnutí o prodeji domu je velkým životním krokem. Mějte však vždy na paměti, že stejně tak zásadní krok dělá kupující. Pokud chcete, aby transakce proběhla k oboustranné spokojenosti, tj. bezproblémově a bez zbytečných průtahů, řiďte se několika jednoduchými pravidly. Díky nim tomu se totiž vyhnete potenciálním problémům a váš dům najde rychle nového majitele.
Problémům a komplikacím předcházejte
Při prodeji domu nabízejte to, co opravdu máte. Jen máloco působí na potenciálního kupce tak negativně jako to, že zjistí nesrovnalosti mezi nabídkou a skutečností. Pečlivě si proto v katastru nemovitostí zkontrolujte, že v nabídce uvádíte správnou velikost pozemku, že nemáte posunuté ploty a také to, že jsou všechny stavby v katastru nemovitostí evidované.
Nejde přitom jen o dobrý dojem, byť i ten je velmi důležitý. V případě, že bude kupující financovat nákup hypotékou, mohou tito „kostlivci“ zhatit schválení úvěru v bance a vy jako prodejce můžete začít od začátku. Stejně je třeba mít vyřešenou i otázku přístupové cesty, jaký je její právní status? I to má kupující právo vědět a prodávající by si měl ověřit, že mu dává skutečně správnou informaci.
Bez kvalitní prezentace uspějete jen těžko
Prodej rodinného domu je obchod jako každý jiný. Kupující musí mít pocit, že právě vámi nabízený dům je pro něj ten pravý. S tím v jaké lokalitě se nachází nebo jakou má výměru nenaděláte nic, můžete – či lépe řečeno musíte – jej ale správně prezentovat. Dbejte na to, ať jsou fotografie, které vystavíte na internetu, dostatečně kvalitní, ať nezobrazují nic takového jako je nepořádek u domu. To samé platí pro fotografie interiéru.
Jak prodat dům? Nabídněte něco navíc!
Rodinné domy na prodej musí na první pohled vyjadřovat to, že kupujícím se v nich bude dobře bydlet a také to, že k prodávajícímu mohou mít důvěru. Tu dokáže vytvořit např. certifikát o dobrém technickém stavu objektu.
Stejně tak je škoda nevyužít možností moderních technologií. Fotku již máte, proč nenafilmovat dům a pozemek z dronu? A co třeba virtuální 3D prohlídka? To vše ukáže na to, že vám opravdu záleží na tom, aby měl kupující dostatek informací pro své důležité rozhodnutí.