dynamicke carove kody

Dynamické čárové kódy už pomalu nahrazují dřívější číselníkové varianty

Čárové kódy jsou bez jakékoliv pochyby technologií, bez které by nebylo vůbec možné pracovat s daty tak jako je pro nás naprosto běžné. Jsou totiž zdrojem jednoznačné identifikace dopravců nebo produktů na lokální, ale také globální úrovni.

I z toho důvodu tak vznikla v minulosti celá řada specifických typů kódů, které se pojí ke konkrétním produktům. Je ale přitom jeden typ, který velice odlišně pojal celou problematiku. A to jsou QR kódy.

Problémy se standardizací

Jak už bylo předtím zmíněno, tak QR kódy jsou velice progresivní a mladou možností, jak identifikovat výrobky nebo dopravce. Jenže i tady najdeme nepříjemnosti, které stojí za zmínku. Tou hlavní nepříjemností je fakt, že standardizace na úrovni QR kódů chybí. Zatím co každý čárový kód znamená konkrétní záznam, tak QR kódy lze generovat na duplicitní záznamy, nebo je naopak měnit uvnitř kódu. To tak může být problémem, pokud by se měly začít používat na mezinárodní dopravní úrovni, nebo pro jiné podobné případy použití.

Obliba díky možnosti generování

Jenže klasické čárové kódy se v drtivém procentu případů řeší přímo přes registrátory, a to není zaprvé levné a mnohdy ani rychlé. vedle toho jsou QR kódy veřejně dostupné za pár minut z některé z internetových aplikací. Jednoduše tak zkrátka stačí přijít na generátor QR kódů, vyplnit důležité informace a vše je okamžitě hotové. Popularitě navíc přispívá i fakt, že jdou kódy znatelně upravit pomocí různých designových řešení, jako jsou odlišné barvy, tvary a velikosti rámečků, nebo implementace ikonek přímo uvnitř kódu.

Jaká je tedy budoucnost QR kódů?

V mnoha sférách se už dynamické QR kódy používají opravdu aktivně. Například možnosti s pokročilým zabezpečením a opravdu dobrým generováním používají internetová bankovnictví jako odeslání k načtení rychlé platby. To se ale stále bavíme o tom, že jedna společnost se rozhodně implementovat řešení, kterým je QR kód jako takový. Na mezinárodní úrovni bude naopak problémem číslo jedna právě synchronizace dat a zajištění unikátnosti, což by ale zasahovalo do podstaty QR kódu, jeho dostupnosti zdarma.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.